vrijdag 20 april 2012

Sorry.... Maar wat zijn ze leuk!

Naamloos document Als eerste mijn excuses want ik kan niet kiezen........ :-)

Na aanleiding van een oproepje op internet bij ik de vrijdag voor het paasweekend bij Edwin langs geweest.
Hij heeft namelijk een schuilhut waar (onder andere) met enige regelmaat een aantal eekhoorntjes langskomen.

Die dag hadden we om 07:00 afgesproken en aangezien het voor mij nog wel een uurtje rijden was, was het dus een vroegertje. Daar aangekomen werd ik verwelkomd met een bakje koffie en toen kon het feest beginnen! Tja en als dit een van de eerste ontmoetingen is ben ik verkocht....
Eekhoorn   (285mm - ISO800 - f/7,1 - 1/50 sec)

Eekhoorn   (235mm - ISO400 - f/7,1 - 1/100 sec)
Roodborstje   (285mm - ISO800 - f/7,1 - 1/50 sec)
In het begin was het eigenlijk iets te donker om te fotograferen.
De ISO stond op 1600 wat te doen is maar dit geniet niet de voorkeur. Geen probleem natuurlijk want zo kon ik alvast wat andere instellingen en posities proberen.
Rond de hut waren nog wat andere gasten die met veel plezier meteen meegenomen werden.
Wat prettig was, was dat ik het schommelstatief van Edwin kon lenen. Dit is helemaal perfect is om in een hut te fotograferen en hiervoor eigenlijk onmisbaar.

Roodborstje   (285mm - ISO800 - f/7,1 - 1/50 sec)
Merel   (285mm - ISO800 - f/7,1 - 1/50 sec)
Koolmees   (285mm - ISO800 - f/7,1 - 1/100 sec)
Zoals ik al had gezegd ging het vandaag vooral om de eekhoorntjes......
Maar ja dat waren er zoveel dat ik kan eigenlijk niet kiezen.

Eekhoorn   (285mm - ISO400 - f/7,1 - 1/100 sec)
Roodborstje   (400mm - ISO400 - f/7,1 - 1/125 sec)
Eekhoorn   (200mm - ISO400 - f/7,1 - 1/125 sec)
Eekhoorn   (285mm - ISO400 - f/6,3 - 1/160 sec)
Roodborstje   (340mm - ISO400 - f/6,3 - 1/640 sec)
Merel   (340mm - ISO400 - f/6,3 - 1/500 sec)
Merel   (320mm - ISO400 - f/6,3 - 1/200 sec)
Roodborstje   (320mm - ISO400 - f/6,3 - 1/160 sec)
Eekhoorn   (285mm - ISO400 - f/6,3 - 1/500 sec)
Uiteindelijk is het behoorlijk wat werk geweest om de keuzes te maken en te verwerken. En misschien komt en nog wel een vervolgblogje maar het is zeer zeker de moeite waard geweest.
Edwin, bedankt voor je tijd (en moeite) en zeker tot de volgende keer!

14 opmerkingen:

  1. Ze zijn inderdaad leuk die eekhoorntjes. Mooi plekje daar, vanuit het schuilhutje, je ziet bij de latere foto's dat er meer licht was.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een mooie plek. Later in de ochtend kwam inderdaad het zonnetje aan de rechterkant door.
      Was wel nodig ook want het was best wel koud. heb na afloop nog een tijdje zitten klappertanden van de kou. Respect voor diegene die in de winter vanuit een hutje fotograferen.

      Grs Ben

      Verwijderen
  2. Hoi Ben
    Ze zijn inderdaad leuk die eekhoorntjes mooie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,

    Heerlijke serie. Wat knap trouwens, ook al gebruikte je een schommelkop, dat je met 1/50e zo wist te fotograferen.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben, mijn hoofdprijs gaat naar de eekhoorn, vol spanning en mooi vast gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk plekje,mooi die eekhoorn-serie ook. Ben nieuw op blogspot,had hiervoor een log bij weblog.nl....waardeloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben,

    Eindelijk mijn reactie!!!

    Wat is het toch een mooi plekkie in Edwin zijn hut. Je kan er echt prachtige opnames maken van die rooie rakkers. Ik vind ze allemaal even mooi, maar ik zie er graag nog veel méér man!! Deze unieke kans die je had moet je optimaal benutten met lekker veel beelden, en anders desnoods meer op je site zetten. Ook het HuisRoodborstje is een waardig fotomodelletje.

    Lekkere serie man.

    Ik wacht met smart op deel II

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great work with the squirrels easy to see but difficult always to get a good pic!
    Saludos!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben
    Ja..Geweldig..Als je dit zo kunt fotograferen..
    Het mag dan wel niet zo warm geweest zijn.. Maar het was de moeite waard.. Heerlijk zulke hutjes.. Ik zou er wel één in mijn tuin willen hebben.. Maar ik denk niet dat ik dan de Eekhoorn gaat zien...Geweldig!
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Ben,

    Ik dacht al dat je je camera had weggegooid;-)
    Je mag best wel iets vaker iets plaatsen, want dit is een wel heel fraaie serie.
    De eerste foto is helemaal top!

    Ik weet precies wat je bedoelt met die kou en het klappertanden.
    De laatste keer dat ik in de hut zat, dacht ik dat ik het nooit meer warm zou krijgen.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja een Eekhoorn zo kunnen fotograferen is toch wel heel leuk.
    Daar kun je wel een beetje kou voor lijden...
    Maar ook de vogeltjes staan er mooi op, zo'n schuilhutje
    biedt mooie fotografiemogelijkheden.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Ben,

    Mooie opnames!
    De Eekhoorn is altijd een leuk onderwerp en ze zijn prachtig om te zien.
    Erg mooi gedaan!

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zeer mooie reeks, toch mooie beestjes die eekhoorns

    BeantwoordenVerwijderen